Monument 14 [RC]









Kniha: Monument 14
Spisovatel: Emmy Laybourne
Nakladatelství: Baronet
Typ: Hardback
Počet stran: 292
Díl: 1



Tvá matka na tebe křičí, že nestihneš autobus. Vidí, jak se blíží ulicí. Nezastavíš se a neobejmeš ji, neřekneš jí, že ji máš rád. Nepoděkuješ jí, že je hodná, laskavá a trpělivá máma. Jistě že ne - jen seběhneš schody a utíkáš na roh ulice.
Kdybys ale věděl, že je to naposled, co mámu vidíš, nejspíš by sis přál, aby ses zastavil a všechny ty věci udělal. Možná i za cenu, že by ti autobus ujel. Ale autobus se už blížil, tak jsem se rozběhl.
Čtrnáct dětí. Jeden supermarket. A milion věcí, které nabraly špatný směr.











60 Breathtaking Post Apocalypse Artworks | Creative FanDean je obyčejný, ne přiliš oblíbený, chlapec. A jako každý den jede do školy školním autobusem. V tu chvíli si neuvědomuje o co mu asi příštích 12 dní půjde. Z nebe začnou padat kroupy o nemalých velikostech a všechny, kdo se jim vystaví to rozšrotí na kousky. On a dalších třináct dětí jsou nakonec hnány do supermarketu ve kterém se začnou sami o sebe starat. Chemická katastrofa stíhá město a nic není tak, jak by si přáli. Všechno se hroutí a vztahy mezi nimi hodně vřou.....
První, co vás asi napadne, když se podíváte na obálku, je apocalypsa. Celý děj se motá kolem začátku a průběhu děsivého konce světa. A nebyla by to kniha pro mladé, kdyby tam nezachraňovaly svět děti, jenže Monument 14 je trochu odlišný. Ve skutečnosti se totiž ani nesnaží zachránit svět, ale pouze sami sebe. Tím jsem ráda, že jsem se tu nesetkala se stereotypem, kdy se skupina mladých snaží( úspěšně) zachránit svět.
Monument 14 je první ze tří knih, které se autorka snažila vydat a zatím v českém jazyce můžeme vidět pouze dva díly. 
Postavy jsou vám hodně blízké, protože se nechovají jako hrdinové a jejich reakce jsou přiměřené jejich postoji v ději. Popravdě jsem trochu očekávala, kdy se na scéně objeví zombie, ale jakmile nastal konec uvědomila jsem si, že sem by se ani zombie nehodili. 




Když mi o knize povídal kamarád, tak jsem v ní opravdu doufala, že se tato kniha bude dát přiřadit k nejlepším Autorka dokázala sympaticky popsat všech 14 dětí, tak aby se v tom čtenář vyznal a neztrácel se v jménech. Dokázala sice stvořit knihu na téma už docela ohrané, ale rozhodně to není jako většina knih o apocalypse, kde se jeden jediný člověk ( nejlépe šestnáctiletý teenager) snaží zachránit lidstvo. 
Kniha je hodně čtivá a akční scény si autorka nechala na konec, tím si mě získala a nalákala na  další díl. Je pozoruhodném, že si teď vybírám samé realistické knihy. I přes to, že já moc na takový konec světa nevěřím, kniha mě upoutala a nebála bych se říct, že bych tomu věřila. 





Závěr: Je to příjemná a trochu drsná kniha z prostředí zániku lidstva. Děj není příliš uspěchaný, ale přesto se do knihy dokážete začíst za pár stránek. Neříkám, že je to originální, ale je to hezky zpracované.  Rozhodně si kniha může získat své fanoušky!
Momentálně mám i informace, že se v USA (kde jinde, že?) bude točit film Monument 14, kde uvidíte Joshe Hutchersona, Bridget Mindler nebo Jake T. Austina.
-8/10-



Emmy Laybourne




O autorce:
Emmy Laybourne se narodila ve městě Somerville, v New Jersey. V současné době pak žije na předměstí New Yorku ve společnosti svého manžela a svých dvou dětí. Povoláním je učitelka, spisovatelka a dokonce i herečka, i když zatím ztvárnila jen menší role. Má vystudovanou scenáristiku, takže si zkusila i psaní scénáře, čímž vlastně i začala svou spisovatelskou kariéru. Monument 14 je autorčina prvotina a zároveň první díl z plánované trilogie.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři