Dotkni se temnoty [RC]


 

Kniha: Dotkni se temnoty |Touch the dark
Spisovatel: Karen Chance
Nakladatelství: Baronet 
Počet stran:  350
Vazba: pevná
Série: Cassandra Palmer(1.)


Cassandra Palmerová dokáže vidět budoucnost a komunikovat s duchy — což je vlastnost, díky níž po ní touží mrtví i nemrtví. Duchové mrtvých obvykle nebezpeční nejsou; ti si jenom rádi povídají... pořád.
Zato nemrtví, to je jiná kapitola.
Stejně jako každá jiná rozumná dívka se i Cassie snaží upírům vyhýbat. Když však krvežíznivý mafioso, od něhož před třemi lety utekla, Cassii znovu našel a jde mu jen o pomstu, musí o pomoc požádat Senát upírů.
Nemrtví senátoři jí však nechtějí pomoci zadarmo – a tak Cassie musí spolupracovat s jedním z jejich nejmocnějších členů, nebezpečně svůdným upírským mistrem — a cena, kterou požaduje, může být vyšší, než jakou je Cassie ochotna zaplatit...
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png



Cassie Pamer je budoucí nejvlivnější jasnovědkyně ze světa upírů, démonů a jiných sil temnoty. Před třemi lety utekla od jejího 'strýčka', který je ve skutečnosti upíří mafián Tony a chce jí jenom kvůli schopnostem, které bude později jako Pýthie, nejmocnější vědkyně na světě, mít. Cassie vidí a komunikuje s duchy, což je schopnost, pro kterou by se ve světě upírů i zabíjelo. Nakonec je donucena, zajít požádat o pomoc samotný upíří senát, který jí jako ochránce přidějí až moc přitažlivého upířího mistra. Uniknout Tonymu však nebude tak jednoduché, protože do cesty se jim postaví sama temnota...
***
Usyoj.jpg

Kniha je přinejmenším...zajímavá. Vážou se na ni tak trochu moje začátky s četbou, protože to byla první, kterou jsem přečetla opravdu v bleskové rychlosti. Těžko uvěřit, že na tyto Vánoce to bude přes dva roky. Vybrala jsem si jí okamžitě, protože v té době jsem byla tak trochu posedlá upíry a chtěla všechno s nima, byla jsem šílená, ale vkus na kniha mám stejný.
Cassie je mladá a rozhodně silná žena. Nejen duševně, ale taky trochu s pár kily na víc, což je zajímavé, protože většina spisovatelů se snaží z hlavní postavy udělat překrásnou, okouzlující, brunetu se smyslem pro humor. Tohoto sterea se nedrží Chance, která z Cassie udělá průměrnou osobu, která oplývá leda tak magií. Působila na mě jako další Buffy, přemožitelka upírů. Silná a bojeschopná. Člověka(?), kterého si musíte zamilovat nebo zprotivit, je Louis - César. Když se nad to zpětně povznesu připadá mi jako lepší Edward. Krásný, sympatický, ale stále je to krvežíznivý upír. Ostatní postavy byly buďto nevýrazné a nebo otravné, o čemž svědčí Mircea, kterého jsem opravdu neměla ráda, i kdyby pomáhal sebevíc. 


Spisovatelčin styl psaní má pozvolný spád, stejně jako celý většina knihy. Jde o první díl ze budoucí série, takže by se ta nulová akce a napínavost dala omluvit. Dotkni se temnoty je spíše o příběhu a začíná se ke konci vyvíjet celkem fajn kniha, bohužel až ke konci. 
Pýthie
Doteď jsem si četla dvakrát. Poprvé se mi zdála jako dokonalá a nemohla jsme říct ani slovo, ale po druhém čtení s odstupem asi roku a několika dalších výborných knih, jsem pochopila, že Dotkni se temnoty zdaleka není dokonalá, ale poměrně hezky napsaná. Sice Cassie není žádná vyloženě kráska, která se najednou stane bojovnicí lidstva, takže by se to za klasický příběh, kdy nejslabší zachrání svět, nedala kniha považovat, ale stále mi na ní něco dokola připomíná jinou. Za co dávám body navíc je to, že i když zřejmě o horor nejde, je tu spousty jeho prvků Nasílí, vraždy,umrtí... pro fanouška hororů dokonalost, kterou by horor měl mít.
Pokud se však odhodláte Dotkni se temnoty číst, jakožto seznamovací začátek, zapomeňte na podlouhlá vysvětlovaní. Spisovatelka vás hodí přímo do děje a s ničím se nemazlí, což je někdy velká škoda, protože i rychle začtený čtenář se může ztratit. 


"Upír se pokusil o další výpad, ale Portii se podařilo mu slunečníkem podrazit nohy. "Na něj!" zaječela. "

Dotkni se temnoty je klasický upíří příběh s kapkou magie uvězněné v těle dívky. Kdyby šlo o trochu více akce a napětí mohla by z ní být hezká kniha. Je to fantasy román, který dokáže zaujmout jen hrstku lidí, ale když zaujme, nenechte si ujít druhý díl - Unesena stínem, který je mnohem akčnějším, nabitější a vůbec lepší než Dotkni se temnoty. S tímto faktem bych mohla říct, že Dotkni se temnoty je jakožto první díl spíše seznamovací a pravý děj nastane teprve o knihu dál. 
Momentálně mohu říct, že druhý díl o lepší, protože mi leží už přečtený  na poličce a letos k Vánocům očekávám další, třetí díl. 



75%
Na můj vkus málo napínavosti a akce. Dějově to ujde, ale nemá to správný šmrnc. Považuji knihu jako oddychovou a následně poznávací pro další díly, které jsou o poznaní lepší.


post signature

1 komentářů:

  1. Zajímavá recenze :) o knize jsem ještě neslyšela, ale asi si ji nepřečtu ;)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři