Kořist [RC]


http://www.fragment.cz/sys.php?action=image_detail&show=1&typ=FGA&src=picture/shop/cz/zbozi/upload/v_andrew%20fukuda-korist-tit-202811-01.gif

Kniha: Kořist
Spisovatel: Andrew Fukuda
Nakladatelství: Fragment
Vazba: paperback
Žánr: distopie
Počet stran: 324
Série: Hon (2.)

 Jak zůstat na živu ve světě, kde jsou lidé považováni za pochoutku a všichni touží po jejich krvi?Gen a jeho lidští přátelé prchají nocí. Gena však nepronásledují jen krvežízniví lovci, ale i vzpomínky na dívku Záři, která zůstala v Ústavu pro studium glupanů. Klidným ho nenechávají ani probouzející se city k lidské dívce Sisy.
Na svém útěku se dostanou až do lidské komunity žijící na tajném místě vysoko v horách. Když si začnou myslet, že jsou konečně v bezpečí, události naberou nečekaný směr. Gen poznává, že nový svět, který objevili, je možná stejně zlý jako svět, který opustili.
Nepřátelé se najednou valí ze všech stran. Genovi a Sisy začíná být jasné, že nemají nic než jeden druhého. Pokud se nestanou kořistí…
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png



Gen utíká i s ostatními lidmi pryč po řece. Trápí ho však jedna věc - nechal jí tam! Mechal tam Záři, Záři Uhlíkovou. Několik bestií je stále pronásledují, ale zdá se, že by se vše mohlo obrátit, když naleznou zprávy od Vědce, od Genova otce. Už se začínají obávat, že nikdy 'zemi medu' nanajdou, ale v tom narazí na velice prapodivnou vesnici, která je obývána lidmi, opravdovými lidmi! Jejich vůdce něco chce... co je Genesis - nebo kdo je Genesis?

***

Andrew Fukuda
Hned po přečtení prvního dílu jsem i musela říkat, že tato trilo gie má dobré naděje na to, aby jednou mohla "usednout" vedle knižních trháků jako Hunger Games nebo Divergence. S distopiemi jakoby se roztrhl pytel. První díl-Hon - u mě uspěl snad ještě více než samotná Divergence, což je co říct, protože já po Divergenci jsem si myslela, že nic lepšího nepříjde!Ejhle.. mýlila jsem se,přišlo. Možná si i dovoluji říct, že kdyby se knih ujal šikovný štáb, mohl by z toho vzniknou celkem slušný film..
Hon udělal celkem velkou díru do tohoto žánru a nedává na sebe dlouho čekat, protože nám spisovatel Andrew Fukuda představil druhý díl na tuto velice diskutovanou trilogii - Kořist. 


Postavy jsou jedním z hlavních a taky nejdůležitějších faktorů, jak napsat dobrou knihu. Je bohužel blbý, když celý záporňácký plán prokouknete během vteřiny a hrdinovi nevěříte, že je opravdu hrdina a dokáže to vyřešit. Hlavní hrdina Gen je sympatický, mladý  a jeho charakter mi jen a jen lichotí. I když mu je jen sotva 20 let, tak má uvěřitelné rozhodování.Kdo si v minulém dílu oblíbil Záři, tak jako já, bude mu líto, že ji autor v Kořisti nedal moc prostoru [ dal, ale velice malinký, že si toho čověk sotva snažil všimnout]. Postavu Záře nám tu zastoupí Sisy, kterou jsem z počátku neměa příliš v lásce, ale čím déle ji znám, tím jsem je u mě oblíbenější.
Oceňuji snahu vytvořit novou rasu v literatuře a jsem ráda, že ji autor nenazval "upíři", protože nápad se Soumračníky a celkově nápad, jak se tu vzaly, je mnohem rozvinutější, promyšlenější a lepší než nějací upíři. Je mi jasné, že Soumračníci, jak se jim v druhém díle začne říkat, jsem trochu postaveni na postavách upírů, ale nebylo by to tak působivé.

QTHuW.jpg
Kořist | The Prey

Autorův styl se čte rychle a napínavě. Velký plus a rozdíl mezi prvním a druhým dílem jsou kapitoly, které byli o hodně zkráceny a četlo se to mnohem lépe. Příběh je dle mého do puntíku promyšlený a dává logiku. Našla jsem tu o mnoho více důležitých zvratů, které mě překvapily snad ještě více neže nějaký v prvním díle, když jsem se se spisovatel setkala poprvé a nevěděla, co od něj mám čekat.
Kořisti jsem dávala velké naděje a ani v nejmenším mě nezkalama, ba dokonce mě překvapila.  Kořist je bezpochyb má nejoblíbenější distopii, kterou jsem kdy četla.  Příběh mi seděl, i přes menší odpor k vesnici, kterou v tomto díle Gen objevil, hezky a plynule se čte. Konec je víceméně hodně nedokončený a to znamená, že si budu muset počkat na poslední díl. Poslední šance, kdy se setkat s Genem. Líbilo se mi velkolepé "zakončení", které mě ještě více navnadilo na Past.
Nepřipadalo mi v úvahu, abych se na chvíli pozastavil a  nechala ji odloženou.

"Mysleli jsme si, že jsme se lovců konečně zbavili, ale to byl omyl. Dnes v noci se vrátili."
Kořist je působivá distopie, při které se vám bude tajit dech. Zapletete se do několika osudových zvratů. Kořist dokonce přeskočila nastavenou laťku Honu a tak už nezbývá nic jiného než čekat na poslední díl, který bude stejně a možná i více napínavý jako Kořist. Kladu vám na čtenářské srdce - přečtením dílu nemáte co ztratit  a nic se tím nezkazí. Nehledě na průměrně kladné ohlasy ostatních...

99%
Já jsem naprosto spokojená! Ideální knihy pro mě, ale to jedno procento si vyloženě musím schovat na poslední díl, kde ho snad použiju.. :)

Za recenzní knihu děkuji nakladatelství Fragment

post signature



2 komentářů:

  1. Skvělá recenze! Ještě jsem nečetla ani první díl, ale už dlouho po něm pokukuju a chci se do něj brzy pustit :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři