Detektiv Michael Crow: Klauni [RC]


Kniha: Detektiv Michael Crow: Klauni
Spisovatel: Ian Dachs
Nakladatelství: Fragment
Vazba: Vázaná
Série: X
Počet stran: 251
Cena u nakladatele:195,-
Když se začnou objevovat klauni, nemusí to ještě znamenat, že do města přijel cirkus…
Ulicemi New Yorku se plíží zákeřný vrah a číhá. Jeho motivy jsou nejasné, podpis děsivý. Na tváře brutálně zavražděných obětí maluje klaunské obličeje. Kolik přibude mrtvých, než mu detektiv Michael Crow a psycholožka Anne Shawová přijdou na stopu?
Oběti spojuje s Anne společná minulost. Je vrahem někdo, koho dobře zná? Může být příštím „klaunem“ ona?
Michael se pouští do vyšetřování, ale nic není tak jednoduché, jak se zdá. Chorobná mysl jeho protivníka je vynalézavá...

Databáze knih | Goodreads | Fragment 
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png



 Michael a jeho přítelkyně Anne jsou jedni z nejlepších ze svého oboru. Jenže teď, když je několik bývalých spolužáků Anne nalezeno mrtvých s nakresleným klaunem na obličeji, Anne je vyřazena ze hry a nezbývá jí nic jiného než čekat až tento vrah, kterému se po New Yorku začalo říkat Klaun, rozhodne přijít si i pro ni. 
Michael Crow je dobrý detektiv a když jeho přítelkyni najednou začne ohrožovat podivný Klaun má právo být vzteklý. Teď, když je ze hry Anne, jakožto dobrá psycholožka, musí se o tento případ zajímat mnohem více než kdy jindy. Co ví, třeba je Anne další 'Klaun'. Pravda se zdá být stále tak daleko a pachatel je stále o krok napřed....
Kniha Klauni od českého autora Ivana Hladíka, který ve své próze vystupuje pod pseudonymem Ian Dachs, je zabalena v překrásné hardbackové vazbě, takže ti, co mají raději tnto styl knih, mohou skákat do nebes. Ovšem já dávám nepatrnou přednost brožovaným knihám a řekla bych, že by se to k této knize možná hodilo o kapku více. Avšak obálka je pouze obálka a ten pravý příběh nám začíná teprve vevnitř.
BEST TIME
Zdroj: Weheartit.com
Po tom, co jsem se dozvěděla, že jde o českého autora a tudíž i českou knihu, měla jsem opět(opět!) menší obavy z toho, zda to bude ten styl thrillerů, který já čtu. Poznala jsem, že bych měla přestat soudit české autory hned tak negativně, protože už druhý spisovatel, který mě o kvalitě českých knih vyloženě přesvědčil.
První věc, co jsem viděla a hodně mě překvapila, byla velikost a šířka knihy. Tento domácí thriller má totiž zanedbatelných 251 stran, což se mi na detektivku zdá hodně málo, jsem zvyklá číst i 500 stránkové krimi.  Ovšem tento drobný fakt vidím pouze jako velké plus, protože ne všichni čtenáři jsou ochotni začít číst tento úctyhodný žánr hned s knihou o velikosti krabice od bot.


Knihu nám autor rozdělil do dvou hlavních dějů. První nám vypráví o řádění 'Klauna' v New York a druhá o kapku duchařském příběhu, který se stal Michaelovi a Anne.  V první části s tou více akčnější a napínavější zápletkou jsem se osobně bavila snad nejvíce. Byli tam dobré scény, při kterých jsem byla napnutá a celkově zápletka, i když jednoduchá, se mi zdála originální. Začala jsem číst opravdu hodně spokojená a to se nějak nezměnilo až do druhé části.  V druhé části už jsem tak nadšená nebyla. Příběh v poslední polovině knihy se mi zdál, že neměl pointu a že ji tam autor vložil jen proto, aby zaplnil zbylých několik desítek stránek. Neříkám, že bych byla nějak znuděná, protože z jistého úhlu mě i tato část bavila, ale měla jsem už problémy se pořádně začíst. Akce tam taky moc nebylo, zkrátka už to nebyla detektivka a byla bych raději, kdyby se druhá část o trochu zkrátila.
Detektiv Michael Crow - Klauni
Zdroj: weheartit.com
  Mám pocit, že by to bylo záživnější, kdyby místo dvou příběhů v jedné knize udělal jen jeden a ten druhý by vloží třeba jen pro doplnění. Ovšem to by v tomto případě asi nešlo, protože Druhý pohled je úplně o něčem jiném než část 'Klauni'. Co se však druhé části odepřít nedá, je fakt, že můj sen, aby se alespoň jedna kniha od českých autorů odehrávala v Praze,  se splnil. Opravdu jsem byla až zaskočená, že Ian Dachs do své knihy vložil i něco málo z podstaty Čecha. Vím, že je to možná pro někoho zanedbatelný bod, ale já za tohle musí dát o bod více.
Styl psaní autora se mi velice líbil a mohla bych si troufnout říct, že mi těmi světlejšími chvilkami připadal podobný jako styl psaní Jeffa Lindseyho, autora Dextera. V žádném případě bych neřekla, že je to podobné jako severské krimi, které jsem v minulosti četla. Má to osobitý styl podobný Dexterovi, vlastně i hlavní postava mi nápadně připomíná Dextera - ostřílený, odvážný chlapík. Ještě před čtením jsem jen tak mrkla na několik recenzí a zjistila, že většina viděla moc předpovídatelný děj, musím nesouhlasit, protože mě se vůbec předpovídatelný nezdál. Přiznávám, že jsem několikrát řekla, že tohle bude vrah, dokonce jsem se téměř trefila, jenže to bylo spíše střílení na slepo. Neřekla bych, že mi kniha přišla dějem předpovídatelná a kdyby ano, tématika klaunů, kteří jsou u dětí a celkově jedna z nejstrašidelnějších bytostí, je nadpozemská.

 "Klaun! Klaun!"křičely děti. "Cownie Dorre!" vykřikovaly jiné hlasy střádavě. Když dítě na zemi přestalo reagovat a jen se tiše třáslo s obličejem špinavým od mokrého listí, ostatní to přestalo bavit."
str.10,úvod
😭
Zdroj: WeHeartit.com

Klauni jsou prvním dílem thrillerů z pera českého spisovatele. I přes velice krátký hlavní děj bych si troufa říct, že jde o povedenou detektivku s celkem originální zápletkou. S první částí nazvanou Klauni se nudit nebudete, protože autor nešetřil na napětí, které se pochmurně rozšiřuje až do konce. Avšak u druhé části už to bude o trochu slabší a detektivného příběhu bychom se nedočkali. Jinak bych knihu popsala jako čtivýa napínavý thriller, který nás v některách okamžicích dovede do akční scény. Sympatické postavy, kterým budete jenom a jenom přát...


 85%
Na to, že kniha má 251 stránek, což už i tak je docela málo, ten pravý a napínavý děj se děje pouze v první polovině. Do druhé části jsem byla spokojená. Příběh se blížil pomalu a popřádku ke konci, ale s druhou částí už jsem nadčená tak nebyla. Na detektivku bych čekala trochu více..

Za recenzní výtisek děkuji nakladatelství Fragment.cz


0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři