Prolitá krev [RC]

Kniha: Prolitá krev
Spisovatel: Asa Larsson
Nakladateství: Host
Série: Rebecca Miartinsonnová
Počet stran: 345
Žánr: krimi
Cena u nakl.: 254,-

Je svatojánská noc a celá země slaví letní slunovrat. V Jukkasjärvi, vesničce blízko Kiruny, je nalezena mrtvá farářka z místní farnosti Mildred Nilssonová. Kdosi ji ubil a její tělo pověsil pod kostelní varhany.

Znovu se vracejí vzpomínky na případ zavražděného kněze Viktora Strandgårda. Rebecka Martinssonová během té doby prožila bezesporu nejhorší chvíle svého života. Byla nucena v sebeobraně zastřelit tři osoby, avšak kolaps přichází až nyní. Její šéf, ve snaze zabránit jejímu zhroucení, ji pošle s kolegou do Kiruny. Rebecka se zde setká s farářem Stefanem Wikströmem, Mildrediným nástupcem. Objeví tajnou schránku s výhrůžnými dopisy adresovanými zavražděné farářce a pochopí, jaké nenávisti musela ta žena vzdorovat při svých aktivitách na pomoc ženám v tísni.

http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png
Knihy od této autorky čtu jaksi na přeskáčku.. alespoň jsem četla. První můj díl byl Oběť Molochovi, nad kterým jsem se rozplývala, a pak i Sluneční bouři, která se mi moc nezalíbila, ale já dala autorce ještě pár šancí. Přece jen to ona napsala Oběť Molochovi a nějak se k tomu musela dopracovat. Tento díl navazuje na Sluneční bouři a hodně se spolu oba díly proplétají. Ovšem je pro mě hodně rozporu plný, nevím, co si o něm mám myslet.

Rebecca je silná žena, která ví moc dobře co chce a snaží se za tím jít. I když mě někdy vytáčí, bezpochyby jde o oblíbenou postavu. Poprvé se tu také objevuje, i když jen v pár větách, Kirsten, který bude později hodně důležitý. Rebecca jako hlavní postava není vůbec špatný nápad. Opravdu silná žena a přitom i realistická. I ostatní postavy se zdají být realističtější. 

www.fotothing.com
I druhý díl této série se opět točí kolem malého městečka a knězů. Larsson si asi oblíbila psát o knězích, co to za něco pěkně odnesou, o malém městečku a hlavně o zvířatech. Už v předchozích dílem jsem se divila, že autorka má takový vztah ke zvířatům. Ona popisuje smrt zvířete s takovými detaily jakoby šlo o příručku pro začátečníky. I když jsem co se týče zvířat, trochu citlivější a to hlavně ve filmech, nijak mě to od knihy neodradilo, ba dokonce ještě více připoutalo. Divila jsem se, jak dokáže Asa Larsson popsat příběh Žlutonožky, vlka, a jak dokáže popsat smrt psa. Podle mě má velice osobní vztah ke zvířatům, protože kdyby ne, tak by tak hezké věci o vlku napsat nemohla. 

První třetinu jsem trochu tápala a nemohla se začíst. Jestli to bylo zase tím náboženským tématem nebo z nějakého jiného důvodu, nevím. Bloudila jsem ze stránky na stránku a to všechno ještě ztěžovala délka kapitol, které byli velice dlouhé. Když jsou krátké a je jich klidně víc, nevadí mi to, dokonce jsem raději, protože příběh má pak rychlejší spád. Kolem 140 stránky se děj rozjel plně a já napnutě četla, co se opět Rebecce stane a tajně jí věřila, že se opět do něčeho nenamočí. 

Děj není zbytečně přeplácaný akcí, ale je nádherně vytažený z atmosféry pochmurného městečka, kolem kterého se dějí opravdu nehorázné činy. A právě to mám na detektivkách z severu miluji. Tu atmosféru, kterou dýcháte z každé stránky.  Četla jsem jí velice ráda a kdyby se mi v autě nedělalo špatně, měla bych jí přečtenou už dříve. Styl psaní je lehký, oddychový a přitom bych ho nedoporučovala, když si chcete odpočinout od nějaké velké četby. 

"Jak s tímhle dokážete žít?"
S čím jako? pomyslí si. Větší lítost cítil, když zastřelil losici a to už je 20 let."
str. 335
Prolitá krev je opět velice dobře napsaná krimi kniha, která nás nezaneprazdňuje zbytečnostmi, nerealistickými postavami a působí na mě velice kladně. První část se může zdát být hodně pomalá, ale věřte, že se to později konečně trochu dá do pohybu. Styl psaní má tato královna krimi velice čtivý, když se začtete, a kromě toho má prapodivný vztah ke zvířatům. 
Za mě dobrá kniha, i když nepřeskočila kvalitu  prvního dílu. Ten už jen stačí doufat, že v příštím díle dá spisovatelka knězům pokoj. Trochu mě však mrzí, že kdybych čtenář nečetl první díl a pustil se do tohoto, nepochopil by skoro nic. Prolitá krev se velice váže na první díl... 

80%
Děkuji nakladatelství Host za poskytnutí e-knihy Prolitá krev. Velice si toho vážím. 

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři