Volání Sirény: Prokletí [RC]


Kniha: Volání sirény-Prokletí
Spisovatel: Michaela Burdová
Nakladatelství: Fragment
Vazba: brožovaná
Série: Volání sirény(1.)
Žánr: fantasy, romance
Počet stran: 281
Cena u nakl.:195,-Kč
Překoná pravá láska staletí, smrtící nenávist a dávné prokletí?
Larissa je siréna. Už stovky let jí moře přikazuje zabíjet muže. A ona tak činí. Touží však z tohoto bludného kruhu uniknout. Je rozhodnuta udělat pro to cokoliv. Svojí krásou ovládne černomága Liama, a ten se do ní bezhlavě zamiluje. Nabídne jí dohodu: pokud se stane jeho ženou, pomůže jí zpřetrhat pouta, která ji spojují s nemilosrdným mořem. Larissa souhlasí.
Cestu jí však zkříží Derren. Je to první muž, který jí neleží u nohou a odolává jejímu uhrančivému půvabu. Jeho odtažitost začne Larissu přitahovat a ona není schopná se svým citům bránit. Dokáže si vybrat toho pravého? Bude ochotná obětovat lásce třeba i svoji nesmrtelnost?
http://nd06.jxs.cz/424/194/cad6d5a35a_96110216_o2.png


Larissa je bezcitná, tajemná, arogantní a ještě něco..je siréna, která už nechce být otrok pro moře a nechce zabíjet pro to, aby mohla žít. Rozhodne se vyhledat mága, který by mohl udělat rituál, při kterém by získala svou vůli a svobodu. Jednoho takového vyhledá, Liama, avšak ten jí její přání splnit odmítá leda, že by se stala jeho manželkou. Larissa přistupuje na podmínky a ona se pro následující dny stává jeho manželkou. Když si ji Liam odvede domů potká na dvoře jeho tajemného, krutého a neskutečně atraktivního Derrena, který jakoby unikal jejímu kouzlu, ba dokonce místo lásky k ní cítí nenávist. Larissa začne tušit, že ji tito podivní a čarovní mágové něco tají, něco kvůli čemu by možná mohla i zemřít...
* * *
Pro dnešek začneme hned tím, co mě na knize užíralo nejvíce- postavy. Možná se to zdá jenom mě, ale tato kniha absolutně postrádá nějaké kladné, sympatické postavy. Teď jsem si tak vzpomněla na Rose, komornou Larissy, ale to je všechno...která stejně moc štěstí mít v knize nebude. Larissa a Liam mi byli docela otravní, arogantní  a neskutečně bezcitní a to je asi jediná věc, kterou měli společnou.Jediná postava, která splnila to, co měla splnit, byl Derren. Na záčátku nám dal opravdu mnoho důvodů ho nenávidět, ale čím více čtete, tím více ho poznáváte a zjišťujete jaký má vztah ke zvířatům. Pro mě jednoznačně opravdu úctyhodná postava a jsem ráda, že ji spisovatelka nechala i do druhého dílu.
Zh5iW
Weheartit (Anika Rodriguez)
Musím se přiznat, že mám k českým spisovatelům..nechci tomu říkat odpor, protože to je až moc silné slovo, ale je to tak napůl pravda. Za ten čas, co čtu jsem si zvykla na americké, švédské, irské a jednoduše cizí autory, jejichž knihy miluji, mám ráda, ale i nenávidím. Českou literaturu příliš nesleduji a nijak se v ní nevyžívám. Když jsem odolala touze koupit si Syna Pekel, Volání sirény jsem neodolala. Takže logicky jsem se ke knize postavila spíše z verze " OK, zkusím to.", ale byla jsem velice zaskočená!

Zaskočená jsem byla příjemně, už jenom ten fakt, že spisovatelka zasadila děj do středověku ve mě probouzel chtíč si knihu přečíst. V poslední době ráda čtu o minulosti a do Volání sirény jsem se velice rychle začetla. Začtení nebude nikomu dělat problém, protože styl psaní je opravdu lehký, jednoduchý, žádné zbytečné detaily a nudných scén se kupodivu Míša Burdová také vyvarovala.
Kromě toho, že kniha je v překrásné obálce, kterou bych si jinak než v brožovaném vydání představit nedokázala, má uvnitř i kresby. Vidím to jako plus. Nejen, že to jsou pro mě hezké kresby a tento styl se mi velice líbí.
Weheartit(Anika Rodriguez)
Knih o sirénách nebo spíše polobohyň moří moc není,c což znamená, že spisovatela vybrala opravdu dobré a originální téma, které by mělo zaujmou většinu fanoušků fantasy v tom pravém smyslu. Hned na místě vám mohu říct, že sirény nejsou jedni z mých paranormální favoritů, ale kniha mi trochu změnila názor na ně a dokážu odhadnout, že se o ně teď začnu více zajímat. Zjistila jsem, že je to hodně dobré téma na psaní, protože těch knih o nich opravdu moc není.
Když jsem byla za více než polovinou, začala jsem si říkat, jak dlouho ještě budu snášet Larissino arogantní chování vůči Derrenovi. Chápu, ona je siréna, ona je paní, ona si může dělat, co chce, ale Derren mi zkrátka přirostl k srdci a nechápu, proč vůči němu taková byla. Postupně jsem se dopídila závěru, že vztah Liama a Larissy je čistě o ničem už jenom z faktu romantiky. To daleko zajímavější byl vztah Derrena k Larisse, který skoro žádný nebyl.
Konec knihy mě maličko vytočil, protože zrovna v tom opravdu napínavém, kdy nevíte, co se děje, se jakoby někdo zakousl do stránek a utrhl celý kus. Na chvíli jsem se musela opravdu pozastavit nad celou knihou. Bylo ve mě opravdu hodně odlišných názorů. Některé říkali, že to byla opravdu geniální kniha a že jsem Míšu Burdovou podceňovala, což mě teď mrzí, ale byli i názory, že všechny postavy byly ploché a jediné, co za něco stálo byla atmosféra. A nakonec to dopadlo takto:

"Tam dole, opravdu hluboko, byla jen tma. Ledový lid, svoboda. A přece to nebyla svoboda pro každého."
http://nd06.jxs.cz/668/988/f130838e83_98144505_o2.png
my-own.blog.cz

Prokletí je svižná, čtivá a na místní poměry i originální kniha, která mě opravdu zaujala a velice překvapila. Opravdu jsem české autory podceňovala a zatím považuji tuto knihu za nejlepší fantasy dílo ze středu Evropy! Obálka je pro mě coby budoucího grafika (snad) opravdu překrásná a kresby uvnitř jsou příjemnou změnou oproti textu. Knížku však doporučuji spíše mladším a nenáročným čtenářům. Snad jediným mínusem je, že postavy včetně hlavní jsou docela ploché, jednotvárné a neustále mění názor. Za mě má knížka právoplatných 70 %, vysvětlení je níže.

70%
I přes drobný nedostatek u postav, jsem se do knihy opravdu rychle ponořila, přečetla jí také rychle a celkově jsem i spokojená. Nic těžkého na čtení...
Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku knihy.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři