[RC] Asa Larsson - Než pomine tvůj hněv


Než pomine tvůj hněvKniha: Než pomine tvůj hněv
Spisovatel: Asa Larsson
Nakladatelství: Host
Vazba: Pevná
Série: Série Rebecky Martinsson (4.)
Počet stran: 288
Žánr: krimi
"Rebecka Martinssonová, prokurátorka v severošvédské Kiruně, se zaplete do případu chladnokrevné vraždy. Mladý pár vysekal v ledu na jezeře díru, aby se mohl potopit k vraku letadla, které leží na dně. Ale během potápění kdosi přeřízne lano a díru zakryje dřevěnými dveřmi. Mladí lidé nemají žádnou šanci. Co hledali ve vraku letadla? A kdo je za to potrestal smrtí? Při pátrání přijde Rebecka na stopu dlouho utajovaným událostem z minulosti. A objeví nebezpečnou síť utkanou z viny, strachu a zrady, do které jsou zapleteni místní obyvatelé. "
Databáze knih | Goodreads | Host 



g0PJD.jpg
Asu Larsson jsem si jako autorku krimi velice oblíbila. Píše s originální jednoduchostí  a její popisy vždy za něco stojí. I přesto se někdy jejích knih poněkud bojím, mám na ní poněkud smíšené pocity. Než pomine tvůj hněv jsem si však už od začátku oblíbila a přísahám, že jsme si pár kapitol po začátku řekla: "Tak tohle je to nejlepší, co napsala!" Od ní jsem četla již všechny díly série, ale ani Oběť Molochovi na tento díl nemá. Tento díl je opravdu malý, necelých 300 stran, a tak mi to uteklo jako její knihy nikdy předtím. Užívala jsem si každé slovo a i ty její naprosto dlouhé kapitoly, které mě chvílemi málem odradili, jsme úspěšně a bez úrazu zdolala. 
Rebecka je sympatickou postavou a od začátku do konce jsem jí po dobu čtení přála, aby se vykašlala na Manse, který evidentně o ní ani nestojí, když je tu přeje milý a přátelský kolega Kirsten a jeho fenka Tintin. Není díl bez psa! Autorka podle mě má opravdu nádherný vztah k psům, protože je zakomponuje do každé knihy.

"Vzpomínám si, jak jsme zemřeli. Vzpomínám si na to a vím to."

Zápletka je na můj vkus originální a styl, kterým se příběh ubírá, je jednoduchý a rychlý. Ze začátku jsem se trochu obávala, ale moje obavy ze mě opadly rychle. Jediné, co se mi zdá trochu přitažené za vlasy, je opět ten konec. Všichni autoři se snaží udělat akční a napínavý konec, aby si čtenáři chtěli přečíst jeho další knihy, ale zapomínají, že takový konec už dělali. Konkrétně u této autorky jsem obeznámená s tím, že Rebecka nebo Anna Maria se vždy zapletou do něčeho smrtelného. Jediné, co je tedy na konci nečekané, je forma, kterou je do toho zamotají.

Tento díl mě od jiných ze série překvapil. Byl akční, napínavý a i přesto se četl s lehkostí a nekonala se žádná brutalita, jak to většinou u krimi bývá. Líbilo se mi propojení minulosti s průběhem vyšetřování. Hezky to k sobě vázalo a autorka se zázrakem vyvarovala skokům v ději. Forma vyprávění se střídala v dvou hlavních pohledech, ale zaručeně vás zaujme neobvyklý pohled již zavražděné Wilmy. Jistým způsobem se do knihy dostává trocha psychologie s tajemným nádechem duchovna. Já mu dávám deset hvězdiček  a doporučuji  všem, co by chtěli s krimi žánrem začít, protože nejde o nijak složitou četbu...a samozřejmě i těm, kteří zkrátka chtějí poznat díla neoficiální královny krimi, jak se Larssonové říká. 

Děkuji nakladatelství Host za poskytnutí e-knihy 'Než pomine tvůj hněv'
________________________________________
Najdete mě na: 
Instagram | Facebook | Ask
Anika Rodriguez 

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři