[RC] Barbara Woodová - Duhový had

Kniha: Duhový had
Spisovatel: Barbara Wood
Nakladatelství: Alpress
Vazba: pevná
Počet stran:508 
Joana Druryová, vnučka australských misionářů a dcera britských kolonistů, se po záhadné smrti svých rodičů v Indii náhle ocitá na světě docela sama. Ví pouze to, co jí stihla sdělit její matka krátce před svou smrtí: nad její rodinou visí kletba a kořeny prokletí se skrývají někde v daleké Austrálii. Vyzbrojena deníkem své matky se vypraví sama do neznámé země. Na cestě se seznámí s Hughem Westbrookem a ten jí nabídne přístřeší na své ovčí farmě, která se stane jejím novým domovem. Zde prožívá i léta šťastného manželství. Stále ji však pronásledují zlé sny, tušení a vize mýtického Duhového hada, jenž osudově zasáhl do života její matky. Vydává se na cestu do samého srdce Austrálie, aby po dlouhém putování vylutila tajemství rodové kletby a zlomila její moc.

d6nVQ

Hlavními hrdiny jsou Joanna a Hugh, ze začátku pouze cizinci, ale v průběhu příběhu manželé na život i na smrt. Obě postavy a skoro většina z knihy jsou dospělí, a tudíž bylo někdy poněkud obtížné se do jejich pocitů vcítit. Ovšem postavou, kterou jsem opravdu zbožňovala od samotného začátku, byla mladá domorodá služka. Celkově se mi někdy domorodci zdáli příjemnější než Angličané, kteří do Austrálie přicházeli. 

Zdroj
S Barbarou Wood jsem se nesetkala poprvé. Už je to dávno, co jsem četla nějaké z jejích knih, ale věděla jsem, že se mi její knihy líbili, proto jsem tedy po knize sáhla.  Autorčin styl je snadno pochopitelný, někdy  více předvídatelný, ale snad nejvíce se mi na stylu spisovatelky líbí popisování přírody v Austrálii v době před 1945. Nikdy jsem se o tento kus země nezajímala, alespoň ne nějak specificky, ale Woodová se opravdu chytlavě rozepisuje do přírody, do kultury a do atmoféry, která panuje v drsné Austrálii. 
S příběhem se dostáváme právě do Austrálie, kde Joanna pátrá po předcích, kteří tu jednou kdysi žili, žili v místě zvaném Karra Karra. Kromě toho, že tu prožili celkem fajn léta, uvrhli na sebe i kletbu, kterou teď musí Joanna rozluštit.  I když jsem věděla, že tato spisovatelka se hodně drží reálnosti, tak jsem přesto nějak podvědomě doufala, že příběh bude trochu více opředen magií. Popravdě, většinu času se řešili vztahy a i když mě to nenudila, ba dokonce mě to bavili, tak mi tak ta magie chyběla. 
Ze začátku jsem měla menší problémy se zorientovat, protože tolik názvů, tolik jmen, tolik neznámého. Hoďte mě do Středozemě a i tam budu mít větší šance na přežití než tady. Zápletka je rozdělena do tří různých částí, které se odehrávájí vlastně vždy po několika letech. Tím se spisovatelka vyhnula nepříjemně dlouhým a nudným scénám, kdy se nic neděje. 
* * *
Zdroj
Víte, kniha mě hodně dostala, nečekala jsem, že se do ní opravdu začtu a že ji přečtu v docela rychlém čase. Přece jen jsem člověk spíše do fantasy nebo sci-fi, nějaké tyto životní romány pro mě nikdy nebyly. Mě to však bavilo, četla jsem od začátku do konce a hodně jsem se soustředila hlavně na popisování života na farmách a kultury domorodců. Zaujala mě postava Joanny a Hughu. Joanna byla žena, která v té době to vůbec nemohla mít charakterem lehké, ještě že Hugh byl chápavý a vetšinou jí povoloval věci, které si ostatní ženy dovolit nemohli. A tím si získal moje srdce. Byl to správný chlap, milý, hodný, práci zastane. Pro městskou ženu Pauline by ho byla škoda. 
Celkově dávám kniha devět hvězdiček. Nápad je hezky udělaný a skvěle napsaný. Příběh mě chytil už na začátku, když jsem se snažila seznámit s těmi podivnými jmény. Příjemné bylo i vložení trocha té magie do příběhu, ale konec se mi zdál nějaký uspěchaný. Nestačila jsem se moc rozkoukat a než jsem stihla zareagovat, už jsem věděla celou pravdu. Bylo to moc rychlé na to, že nás Woodová napínala od začátku, co stojí za kletbou. Stačilo by ten konec více rozepsat...

Pro ty, co neradi čtou nebo k tomu nemají takový vztah, tak nezoufejte, protože pokud vás příběh zaujal, tak byl natočen i film, ale po tom, co jsem slyšela, jej raději nechám a kouknu až se budu opravdu, ale opravdu nudit. 
______________________________________
Instagram | Facebook | Ask
Anika Rodriguez 

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři