[RC] PAX: Hůl prokletí - Asa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson


Kniha: PAX: Hůl prokletí
Spisovatel: Asa Larsson, Ingela Korsell, Henrik Jonsson
Vydání: Host 2015
Moje hodnocení: 5/5

První díl ze série PAX pro mladé čtenáře.

Ozývá se tep času a vchází temnota... V městečku Mariefred se začínají dít podivné věci. K životu se probouzejí nadpřirozené bytosti. Tajná knihovna ukrytá pod kostelním návrším přitahuje zlé síly. Její ochrana slábne a svět se ocitá v ohrožení. V těchto nejistých časech sem do pěstounské rodiny přicházejí bratři Alrik a Viggo, kteří — jak se brzy ukáže — byli vybráni, aby pomohli chránit tajnou knihovnu. Podle starých strážců jsou ale na válečníky příliš mladí, a proto musejí podstoupit náročnou zkoušku. Skutečné nebezpečí je však teprve čeká…



Databáze knih | Goodreads | Host.cz
Dva mladí bratři Alrik a Viggo dostali další šanci u nové rodiny, která je už třetí. Už by se zdálo, že právě tady by mohli vydržet, ale když v tom se hned první den v nové škole stane něco, o oba bratry rozzlobí. Starší uteče kvůli obvinění a cestou ve vzteku rozbije velké sklo skleníků, které opečovávají dva sourozenci. Za trest u nich oba bratři musí začít pracovat, avšak tito sourozenci nejsou tak úplně lidé. Jsou to strážci knihovny, která v sobě skrývá všechna tajemství. Teď je na Alrikovi a Viggovi, aby převzali 'řemeslo' za staré strážce. Dokážou porazit všude číhající temnotu dříve než někdo porazí je?
* * *
Kdybych na krásně nakreslené obálce neuviděla známé jméno Asy Larsson, zřejmě bych knihu jenom tak přešla. A teprve teď si uvědomuji, jak by mě to čase mrzelo. Na tak malinou knížečku, kterou jsem během odpoledne přečetla, se v ní děje opravdové peklo...

wyBZ9.jpg

Hlavními hrdiny jsou dva bratři, kterých se předchozí rodina vzdalo. Neustále kradli a prali se. Ale přirostli mi k srdci. Nemůžu si pomoci, ale Vigga jsem si neustále představovala jako toho staršího. Oba dva jsou ale vtipný, sympatičtí a neobyčejní. Bohužel jejich život nebyl zrovna lehký, a tak se zdá, že je už nic lepšího nepotká. Magnar a Ester jsou také sourozenci a jsou to strážci knihovny. Ti dva jsou kapitola sama o sobě. Magnar mi připomínal starého Merlina, co raději králi Arthurovi, všechno věděl, všechno znal, měl ve všem pravdu a byl velice chytrý, přestože nebyl zrovna mladík, a Ester je pro mě stará dobrá čarodějka, někdy protivná, někdy náladová, ale když má svůj den, snaží se pomáhat. Příjemní a vždy ochotní...

Knížka je napsaná výborně! Pro kluky kolem jedenácti let opravdu skvělá volba. Má maličko stránek, které jsou hodně doprovázeny nádhernými komiksovými kresbami ve stylu DC komiksů, lehké vysvětlování a vůbec se nezdržuje nad podrobnostmi. Četla se mi jedním dechem, i když už úplně nezapadám do kategorie, pro kterou je kniha určena. Stačilo snad jenom něco kolem odpoledne a už jsem jí mohla s klidným srdcem seřadit hned vedle Darrena Shana. 
Obě autorky mají působivý styl psaní, který někdy dochází do místy děsivých detailů, vůbec se nebojí do knihy pro "děti" přidat krev a hrůzy, které se však bohužel stávají. Asu Larsson už delší dobu znám a její tvorbu mám velice ráda, jde vidět, že tam nechala hodně sebe, přestože krimi romány a četba pro děti od sebe mají daleko. Krátké popisy, postupné odhalování, nepředvídatelnost. 
První z čeho jsem byla trochu na větvi, bylo, že  i když jde o knihu určenou pro děti, je v ní popsáno hodně zrůdných scén. Žena, co chce zabít dvě děti lopatou, koňská hlava na tyči v zahradě...zajímavý způsob, jak udržet mladého čtenáře v napětí, ale funguje i na mě! Jsem ráda, že se autoři nebojí takto psát i pro ty nové náctileté. 

Tam. Ukrytá v křoví vedle kompostu. Stojí hůl. Hůl s řezbami. Na ni useknutá koňská hlava. Krev stéká po holi a krev jí barví do ruda.
str.88
Svým způsobem je originální a děsivá. Děj je na pochopení lehký a i když jste na začátku do děje vhozeni jako do řeky, tak netrvá dlouho, abyste se zorientovali. Jak slibuje kniha, nevíte, co máte na další straně očekávat a když se něco semele, musíte se modlit, aby to Viggo a Alrik přežili v celku. Mrzí mě, že nejsou starší, hned by to bylo více...nevím, možná bych se do nich dokázala více vžít. 

SIpjl  BydU

Já jsem jednoznačně nadšená a nemohu se dočkat, co se dozvím v dalších dílech. Nádherné kresby ve stylu DC i navnadily správnou atmosféru a vystihli bezvadně každičký překvapivý okamžik.
Kniha mě držela po celou dobu napnutou a opravdu jsem nevěděla, co se bude dít dál. Sympatické postavy a drsná atmosféra severu dodávají promyšlenému příběhu rychlý spád
Hůl prokletí bych dala do ruky především klukům, protože těm by se měla série PAX zaručeně líbit. Mají tu své vrstevníky, ze kterých brzy budou bojovníci, příšery a temnotu. Mohli by si to opravdu zamilovat, ale někteří rodiče by z toho mohli mít docela strašidelné sny, co to jejich děti čtou...
5/5

Za knižní výtisk moc děkuji nakladatelství Host. Velice si toho vážím.
Instagram | Facebook | Ask
Anika Rodriguez 

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři