[RC]Oliver Nocturno I. - Kevin Emerson


Kniha: Oliver Nocturno - Upírova fotografie
Spisovatel: JKevin Emerson
Vydání: Coo Boo 2011
Moje hodnocení: 4/5

Co se stane, když vyfotografujete upíra? Emalii, tvrdohlavé holce s prapodivnou minulostí, se to podařilo. Úplnou náhodou vyfotila Olivera Nocturna a vůbec netušila, co tím všechno rozvíří. Oliver je totiž jiný než jeho krvežízniví upírští spolužáci, milující rodiče a jeho zákeřný starší bratr, který si nechává říkat Zlocius. Oliver je zkrátka o trochu víc člověkem než všichni ostatní. A to může být problém...

Upíři žijí mezi námi, mají svoje města, svoje školy a uzavřenou skrytou komunitu...

  



Oliver Nocturno má právě ve svých lidských letech třináct a to znamená, že už brzy začne dospívat a měnit se v úplného upíra, který bude muset pít lidskou krev, a kromě toho dostane svého démona. To se však Oliverovi vůbec nelíbí, když se seznámí s pozoruhodnou a odvážnou Emalií, jejíž fotoaparát omylem zachytí Olivera. Proč mu však rodiče zakazovali se nechat fotit a dokonce se fotoaparátům přímo vyhýbat? Co bude skrývat fotografie, když by ji vytiskli? Odpověď se rozhodne hledat v podzemí, v centru upíří komunity. Emaliina tvrdohlavost je však dostane do velkého problému, protože se prozradí. Oliver je na hledáčku všech upírů a Emalie s Deanem také. Může chránit sebe a zároveň Emalii? Jak souvisí jeho démon s věcmi, které se dějí kolem? 

Po knize a celkově všech pěti knihách jsem pokukovala v nedalekém knihkupectví už docela věčnost, ale když jsem si náhodou všimla, že sleva na všechny díly přesáhla více než 50%, neváhala jsem a kniha putovala se mnou. Už už tam mohla zůstat, kdyby milá paní za pokladnou neřekla, že by se podívala, jaké slevy by se daly využít( to je tak, když chodíte do knihkupectví jen s maximálně dvoustovkou). Našla!

N9sS

Když jsem při čtení zjistila, že Oliverovi je teprve třináct let, byla jsem mírně v rozpacích, zda z knihy vůbec budu něco mít. Přece jen jsem zvyklá na krimi pro dospělé, fantasy pro dospělé, ale vzhledem k tomu, že jsem nedávno četla PAX a neskutečně se mi líbil, tak jsem si řekla, že musím hodit obavy za hlavu a číst.

Rnm4z Kevin Emeron má styl velice podobný Darrenu Shanovi, čehož by si asi všichni všimli, protože je to napsané v anotaci, ale já jsem tu od toho, abych vás o tom přesvědčila. Má napínavé a čtivé kapitoly  a příběh se proplétá s magií z Harryho Pottera. Město pod zemí jakoby vypadlo z Příčné ulice a stanice 9 a 3/4! Velice jednoduše se čte a jde o naprosto lehké a oddychové čtení, pro děti jako dělané. Zbytečně se nezastavuje nad detaily, nepopisuje příliš okolnosti a s informacemi nás seznamuje za pochodu, tak aby se nezkušený čtenář nenudil.

„Přestaň," ozvala se Emalie temně. „Přestaň mluvit jako člověk. Přestaň se dívat jako člověk. Ty nejsi člověk!"
str. 206
Z počátku jsem hodně v příběhu hledala Darrena Shana, čekala jsem, kdy přijde nějaká smrt, kdy někdo někomu něco vytrhne a zkrátka čekala jsem více akce a krutosti, tak jak to znám. Když to však ani v půlce nepřicházelo a já i přesto spokojeně četla, dál už jsem se neobtěžovala hledat. Zjistila jsem totiž, že jakkoliv se Oliver podobá Darrenovi, nemá to, co na Darrenu obdivujeme nejvíce - tu krutost a žádné slitování nad svými hrdiny. Zatímco Shan by vyvraždil polovinu svých postav, Emerson  se snaží Olivera ze všeho vysekat. Z pohledu staršího čtenáře už to není úplně žádané, ale jako devítiletá bych to milovala. Za to se autor snažil zasáhnout mnoha nevysvětlitelnými zvraty, které se ani ke konci knihy nepodařily vyluštit, ale ještě více mě navnadily na pokračování. . Jakožto fanouška pravých upírů z dob, kdy ještě Dracula vstával z rakve, mě Oliver Nocturno neurazil.

z4W8             3Yc8

Upírova fotografie je první díl na pětidílnou sérii, která si získala i komentář samotného Darrena Shana. Kombinuje prvky z upířin jako je Dracula, Darren Shan a Twilight s kapkou magie z příběhů Harryho Pottera. Osobně jsem se ani jednu kapitolu nenudila a autor mě neustále držel při čtení svým lehkým a napínavým stylem psaní.  Být o pár let mladší, mohla bych se utlouct štěstím, ale jelikož už knihy vnímám trochu více, hodnotím velice pěknými čtyřmi hvězdičkami. Za originální myšlenku, zpracování upírů i přes některé chybky v logice a za napínavého ducha, ve kterém se kniha nese. Pro mladší čtenáře rozhodně velice dobrá kniha, ale ti starší už by raději měli sáhnout po pravém Shanovi či Rowlingové.


4/5

Anika Rodriguez 

2 komentářů:

  1. No, název mi něco říká, ale nemůžu si vzpomenout co...:D
    Jinak to vypadá celkem zajímavě, možná se po tom poohlédnu v knihovně :) Ale stále zastávám názor, že na Shana nic nemá! :D
    http://unravel-thoughts.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky si myslím, že po Shanovi už nic lepšího ze světa upírů nepřijde, ale tak..musím vše brát objektivně :D

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři