[RC] Synové pekel: Vlčí krev - Michaela Burdová






Kniha: Synové pekel: Vlčí krev
Spisovatel:Michaela Burdová
Vydání: Fragment 201 | 250 stran
Moje hodnocení: 4/5

Weer worfů ubývá, protože je lidé loví, oni proto žijí v tichosti leda a skrývají se, jenže mladá Aragen se vzbouří proti otci, ovládne prastarou moc a vytvoří silnou smečku Temnovlků. S těmi se pak vydá na lov lidí, někdy i elfů, aby opět získala dávnou slávu jejího druhu...
Neran, jeden z posledních obyčejných Weer worfů, se snaží nalézt Étarlininy slzy, aby zachránil svého bratra Gerreta. Dokonce kvůli tomu vstoupí na území dryády a znepřátelí si ji, ale vše zlé je pro něco dobré a Neran díky tomu pozná elfku Liadel, která mu nedobrovolně pomůže. Jenže oba skrývají svá tajemství, která na ně dolehnou stejně jako zloba Aragen...
Dokáže Neran získat lék pro Gerreta? Najdou s Liadel společnou řeč, nebo navzájem zabijí? Co elfka skrývá? A po čem Aragen skutečně prhne?



Neran, weer wolf či vlkodlak, cestuje po kouzelné zemi plné elfů a víl  s jedním jediným cílem - musí najít mystické Étarlininy slzy, které by mu pomohly vyléčit jeho bratra. Cestu mu však zkříží osoba, kterou ze srdce nenávidí a která je jedinou šancí na nalezení slz. Do toho jako na potvoru začnou kolem řádit Temnovlci v čele s jejich vůdkyní Aragen, která touží po Neranovi pro nevysvětlitelné důvody. Vypadá to, že je schopná jím po něm i přes mrtvoly ve vlastních řadách. Neran nemůže couvnout zpět, všechno je v sázce, když po něm začnou jít démoni s cílem získat jeho srdce, srdce weer wolfa. Co dokáže překonat staletou nenávist? Láska?
Databáze knih | Goodreads 

Dlouho jsem Synům Pekel vyhýbala kvůli spoustě kritiky na obě knihy, ale najednou mě nějak chytila chut si tuto sérii přečíst. Od Míši Burdové jsem četla pouze tu nejnovější sérii s názvem Volání sirény, která mě vskutku bavila, takže uvidíme, jak dopadne i tato série...

Hlavní postavou je vlkodlak Neran, který touží pomoc bratrovi,  a  tak se vydává hledat Étarlininy slzy. Neran je jednoduše první sympatický vlkodlak, přestože se na první pohled zdá jako největší mrzout, který je odhodlaný strávit zbytek svého života sám, bez lásky, bez smečky a bez citů. Na druhou stranu jeho hlášky jsou prostě senzační a i když řekne naprostou blbost, je to vtipné. I když je to weer wolf a ve své minulosti zabíjel, on je nic oproti Aragen, vůdkyni Temnovlků. Jak mě se zdála v prvních kapitolách sympatická! Nakonec z ní je pěkná bestie, ale bez té by to prostě nešlo. Jistou částí mě její postava ohromila a kdykoliv se objevila, mě i pobavila. Její chování však už vůbec nebylo lidské a to přesně musím jen a jen pochválit, protože podle mě to byl úmysl.

Česká autorka fantasy Míša Burdová rozhodně není neznámá a tohle byla moje už třetí příležitost se setkat s úchvatnými světy, které ve svých knihách zbudovala.Třetí možnost a třetí spokojenost. Jsem velký obdivovatel a fanoušek fantasy s elfy a trpaslíky, hlavně když se odehrává ve středověku. Vlkodlaci - a nebo jejich příbuzní - byli pouze menším bonusem. Líbil se mi nápad na rasu weer wolfů, jejich minulost i jejich podobu a menší vylepšení v podobě hrdelního ohně.
 
Styl autorky mi je už docela dobře známý. Píše jednoduše, nápaditě a její díla by přečetli i daleko mladší čtenáři než jsem já. Akční scény se střídají s těmi odlehčenými a do toho občas upustí nějakou tu vtipnou poznámku. 

Co se týče příběhu, jsem nadmíru spokojená. Sice jsem se bála, co přinese, když se Neran bude muset spojit s někým, koho nenávidí, ale nakonec jsem  si i to chválila. Neran byl úplný opak Leadel, ale já po tajnu doufala, že by si k sobě mohli najít cestu s kompromisy.  Jak už jsem říkala, středověké pozadí mi bylo příjemné, a tak jsem si jednoduše užívala četbu. Zvláště pak celkem krvavé popisy, kde Míša Burdová nešetřila s krví. Myslím si, že to ještě více podtrhlo napínavost a akčnosti knihy, ve které byly zvraty v každé kapitole. 

 "Tím je naše dohoda zpečetěna. Jsi připravený?" Wolfgar rázně dýchal, hrud se mu zvedla. "Jsem. Tady jsem a tady je  má moc, můj život."Zlehka ho pohladila po tváři. "Ano, ano, jenom můj..."
str.13
 Víte, já si myslím, že se této talentované autorce někdy trochu křivdí. Samozřejmě není to dílo Tolkiena, to po nikom přece nikdo chtít ani nemůže, ale její příběhy jsou velice čtivé a svým způsobem i originální. Neříkám, že jsem byla vyloženě strhnutá, ale špatné to vůbec nebylo. S napětím jsem četla od začátku do konce a s místy krvavými scénami byla spokojená.  Jediné, co mi vadilo, bylo nulové IQ Nerana. Tím si nechci protiřečit, protože on je sympatický a působí na mě vcelku kladně, jenom prostě se někdy choval jako dítě a jeho chování neodpovídalo jeho věku.

                     

První díl s názvem Vlčí krev je svižně psaná fantasy se všemi prvky, které do ní patří. Už první kapitola vás strhne a budete chtít se dozvědět více věcí o bytostech, kterým se říká Weer wolfové. Knihu zdobí překrásný přebal, který zaujme na první pohled, a velikou zajímavostí jsou i kresby uvnitř knihy. Někomu by maličko mohla vadit naivita v naprosto nelogických situacích a poměrně pubertální chování stotřicetiletého vlkodlaka Nerana. Příběh je vcelku napínavý a v mnoha případech jsou zvraty dosti překvapující.  První díl vidím jako lehký nadprůměr, osobně mě kniha bavila a místy i pobavila. Konec jsem popravdě trochu čekala a abych pravdu řekla, nebyla jsem z něj tak překvapená, že bych hned sáhnula po dalším dílu. Já tu ten díl mám, takže je logické, že se do něj pustím, ale kdybych ho neměla, možná bych ani neměla snahu se do něj pouštět...

3(+)/5
Za recenzní výtisk děkuji Albatros Media a nakladatelství Fragment.
Anika Rodriguez 

2 komentářů:

  1. Já jsem tuhle knihu četla tak rok nebi dva zpátky. Už si moc nepamatuju detaily, ale vím, že jsem se do ní tehdy hrozně zažrala. Ovšem pravda je, že ty znaky dětinskosti a nelogické chování tam občas opravdu kazily dojem a když se na to dívám zpětně, ani styl psaní mi úplně dokonale nesedl - tady jde spíš o to, že tehdy jsem se zaměřila hlavně na příběh a ne na psaní jako takové. S tvým hodnocení tedy nakonec souhlasím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že se mnou souhlasíš! Konec konců ona to nebyla špatná kniha, jak jsem napsala, ale chtělo by to trochu "vylepšit" některé věci... :) Momentálně čtu druhý díl a řekla bych, že se mi Neran líbí malinko více, protože těch okamžiků na kroucení hlavy tam není tolik...uvidíme, co z toho nakonec bude. :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři