[RC]Synové pekel: V moci démonů - Michaela Burdová



Kniha: Synové pekel: V moci démonů
Spisovatel:Michaela Burdová
Vydání: Fragment 2013 | 270 stran
Moje hodnocení: 3/5

Vydejme se do Velwetie, tajemné země obývané Temnovlky – nesmrtelnými bytostmi, ze kterých jde strach a lidé jsou pro ně pouhou kořistí.

Schyluje se k velké bitvě o moc a vlkodlak Neran a elfka Liadel se ocitají ve velkém nebezpečí. Liadel se chtějí zmocnit nejen démoni, aby získali zpět svou ztracenou sílu, ale také vůdkyně Temnovlků, aby ji využila pro svůj plán. Podaří se Neranovi uchránit milovanou elfku před temnými silami? Co budou muset obětovat pro to, aby mohli být spolu?





 Aragen a její oslabená smečka potřebují potomka a jediný způsob, jak jej získat, je najít Nerana. Ten však po nečekaném odchodu jeho naštvaného bratra rozhodne vyjet i s Liadel a Etwinem do chrámu, do kterého žadné zlo nemůže. Mezitím Dvanáctý démon hledá způsob, jak získat jeho dávnou družku zpět a vzít ji duši, která ji teď váže. Neran se musí rozhodnout rychle, protože většina obyvatel je mrtvých. Aragenina smečka se schyluje ke zradě a Liadel je najednou unesena. Bude mu  Liadel , kterou ze srdce nenáviděl, stát za záchranu a nebo raději zachrání svět? Jak ji vůbec může pomoc? Srdce weer wolfa?

Databáze kniha / Goodreads


Po tom, co mě první díl vcelku i překvapil a já ho přečetla docela rychle, jsem se pustila i do druhého dílu. Na rovinu říkám, že kdybych druhý díl neměla doma už před  přečtením prvního dílu, asi bych pravděpodobně nechtěla vědět, jak to celé skončí. Líbil se mi konec prvního dílu, i když byl hodně otevřený a někdo by řekl napínavý. Teď však vím, že bych litovala! 


Na hlavním hrdinovi se nic nezměnilo. Neran je zkrátka pořád ten samý Neran i se svými vtipy a někdy nedospělým názorem a chováním. Na rozdíl od prvního dílu se začal stále více objevovat i jeho bratr Gerrat, který se objevil až ke konci minulého dílu. Opravdu jsem si myslela, že to bude ten typický záporák a možná se i přidá k Aragen, která začala být šílenější více než kdy předtím. Za to jsem získala slabost pro Liadel, ona může být zlá, jak chce, ale já ji mám velice ráda. Její charakter je jeden z těch nejlepších hlavně díky její minulosti, která je popsána do detailů. Nádech temnoty v ní se mi líbil, příjemné odlehčení.
Po tom, co jsem dočetla první díl, jsem si dala asi dvou denní pauzu a pustila se i do druhého dílu s názvem 'V moci démonů'. Abych pravdu řekla, nijak moc extra se mi do toho nechtělo a kdybych jej neměla doma, patrně bych do něj ani nešla. Koneckonců jsem však ráda, že jsem se do něj pustila, protože bych litovala. Nevím, jak moc velký rozdíl v prvním a druhým díle je, ale rozhodně vidím více napětí, bojů a o něco lépe vedená linka příběhu. Všechny fakty v příběhu nasvědčují tomu, že je to typická fantasy s vlkodlaky, elfy a trpaslíky, dokonce jsem nemuseli ani dlouho čekat a už se nám tu objevují první velcí záporňáci. Čtvrtá kniha, kterou jsem od české autorky Míši Burdové četla, ve mě vzbudila i menší nesouvislosti. Tak například; pozadí příběhu je psáno v minulosti, ve středověku a nebo mi to tak připadá, ale některé postavy jsou mluvou jako vystřihnuté z moderního života 21. století. Taky si hodně zahrává s zmrtvýchvstání, protože téměř dobrovolně nechala zemřít několik postav a pak je najednou nechá zase vstát a usmívat se jakoby se nic nestalo. Nevím, nepůsobilo to dobře, když se dotyčná postava objevila mezi keři s úsměvem od ucha k uchu, i když ho teprve před pár hodinami rozškubali démoni. 
Styl autorky je stále zachovaný a nijak se neměnil. Její knihy se čtou poměrně rychle, v mnoha případech napětí nechybí a velký boj ke konci taky nebyl špatný. Její velký mínus jsou bohužel ty postavy, které se chovají mnohdy až nereálně. Myslím si, že se spisovatelka snažila napsat temnou fantasy s hodně vraždami a aby cákalo hodně krve, ale to prostě s takovým lehčím stylem psaní nejde. Ony scény nebyly špatné, hodně jsem se u nich "bavila", ale stále tam někde zavání to psaní pro mladší čtenáře. 

"Nerane? Jak si věděl, že se mi to podaří a ty přitom neumřeš?" Neran otevřel oční víčka a zadíval se jeho směrem. "Věřil jsem ti."
str.249
Kniha je rozdělená tak trochu na dvě části. Jedna popisuje Neranovi minulost, když byl ještě dítětem, a druhá nás zavádí do tajů bitvy a všeho, co se stalo před ní. Pár stránek jsem byla maličko zmatená, protože mi teprve po chvíli došlo, že je to vlastně Neranova minulost. To by první šok, ale pak už jsme neměla problém se do knihy začíst. Nejvíce si toho čtenář užije na konci, kde se odehrává většina zvratů, které mnohdy nemile překvapily. Celý konec byl vedený v duchu happyendu, což se moc u knih, které byly napsány ve stylu "dark fantasy" nevidí, no. Vůbec to nebylo špatné, dokonce jsem to popravdě trochu čekala. 

                                 

V moci démonů je lehká fantasy kniha, ve které je spousty nedokonalostí, ale i přesto se rychle čte a je pro čtenáře takovou chuťovkou na jedno či dvě odpoledne. Celkové rozdělení na dvě odlišné části nadělalo neplechu jenom v úplných začátcích. Pomalejší rozjezd, ve kterém by se dali najít asi ty největší chyby; chování malého Nerana po tom, co spáchá vraždu a ani sebou nehne. Opět knihu doplňují kreslené mapy a hlavní postavy. Postavy se zdály v několika okamžicích naivní a vůbec se nechovaly dospěle. Myslím si, že byli použité i vynucené smrti jenom proto, aby prostě někdo umřel, ale stejně se v následující kapitole zase vrátí zpět. Kniha utíká rychle a nijak výrazně se u ní člověk nenudí. I čekané zvraty jsou na dobrých místech a udávají tempo knihy. Vím, že se to možná nezdá, ale druhý díl se mi líbil o něco více než 'Vlčí krev'. To hlavně díky bitvě na konci a popisům minulosti Liadel, když ještě byla člověkem. Zápletkou bych řekla, že je i zajímavější a velkou část na tom má i právě vztah, který si hlavní hrdina pomalu buduje. Nakonec to vidím na lehčí průměr, ale úplné čtyři hvězdičky? Ne, to ne...
3(+)/5
Za knihu děkuji společnosti AlbatrosMedia a nakladatelství Fragment. 



Anika Rodriguez 

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři