[RC] Obyvatel - Francis Cottam

Kniha: Obyvatel Resident
Spisovatel: Francis Cottam
Vydání: Galatea | 253 stran
Moje hodnocení: 4/5

Každý rok se miliony svobodných žen na celém světě nastěhují do nového bytu, ale jen málokterou napadne, že ani vlastní domov nemusí být ostrovem bezpečí. Mladá lékařka Juliet Devereauová, jejíž manželství se nečekaně ocitá v troskách, zoufale hledá přijatelné místo k bydlení v Brooklynu. Potřebuje získat zpět ztracenou životní rovnováhu a začít nový život. Nemůže uvěřit svému štěstí, když konečně najde krásný a prostorný byt s výhledem na Brooklynský most. Vše se zdá být naprosto ideální až příliš ideální. V průběhu několika týdnů ji záhadné události vedou k podezření, že v bytě není sama, a nemůže se zbavit pocitu, že ji někdo sleduje. Podivné zvuky, které ji v noci probouzí, silueta muže, stojící v jejím pokoji Její obavy však nejsou dílem zjitřené fantazie, ohrožení je až příliš reálné a o to hrozivější. Juliet je proti své vůli zavlečena do děsivé hry na kočku a myš a neexistuje žádná jistota, zda z ní vyjde živá


Juliet žila do nedávno vcelku pěkným životem se svým manželem, který, jak se zdálo, ji miluje nadevše. Jednoho dne se však všechno změní a ona je svou hrdostí nucena odstěhovat se. Dlouho hledá byty a když si myslí, že se jí vše hroutí nad hlavou, objeví se sympatický majitel velkých domů Max a nabídne ji jeden ze svých nových bytů. Juliet je překvapená a jelikož se ji oslnivý Max zalíbí, rozhodne se si byt pronajmout.  Během pár dní se však najedou její idylka změní, když na návštěvu přijdou přátele, začne se potvrzovat děsivý fakt, v domě není sama a někdo každou noc přichází a odchází jako stín. Začne Juliet věřit i na případy mezi nebem a zemí a nebo jde o něco horšího než jen o osamělou duši hledající klid?
Databáze knih | Goodreads 

Důvodem, proč jsem se rozhodla si knihu Obyvatel přečíst, byl hlavně pocit, že půjde o něco s kapkou hororu, kde se trochu budu při čtení bát. O několik dní později jsem se dozvěděla, že podle knihy byl natočen také film s názvem The Resident. A bylo rozhodnuto! Knihu Obyvatel vydalo nakladatelství Galatea a svým žánrem se řadí mezi napínavé thrillery.


Hlavní hrdinkou, jak už jste zřejmě zjistili, je doktorka Juliet Devereautová, které se zničeho nic rozpadlo manželství a všechno se ji začíná sypat na hlavu. Juliet mě od začátku do konce učila jednu věc - nevzdávat se. Jedna z opravdu silných hlavních charakterů a přitom působila příjemně, sympaticky a velice přirozeně. Právě jí jsem držela pěsti, protože na mě udělala velice velký dojem. Stejný dojem na mě udělal i Max, majitel bytu, který se jevil jako ideální muž pro nový začátek, ale jak už to bývá, něco se vždy musí pokazit...

Styl psaní autora bych hodnotila jako průměrný, lehce nadprůměrný, zkrátka v něm nevidím nic odlišného od jiných spisovatelů tohoto žánru. Moje rozhodnutí způsobil hlavně pomalejší rozjezd, kdy jsem spíše přijímala informace. Ne že by to čtenáře nudilo, ale nějaký drift by to chtělo. V druhé polovině se konečně začíná dít něco, co jsem čekala už od začátku, začíná se nám pěkně přiostřovat. Na jednu stranu mě potěšilo, že autor nám neskrýval identitu slídila příliš dlouho a hned, co nám ji podstrčil pod nos, se soustředil  na to, aby v nás vzbudil menší strach. 
Zápletka knihy je jedním velkým plus. Čte se s velkým zájmem a jakmile začnete číst, nebudete chtít odložit. Spisovatel použil opravdu přesvědčivé metody k vyděšení lidí a to tím, že narušil pomyslnou hranici bezpečí v domovech. Nikdy nevíte, kdy se něco takové nestane někomu z vašeho okolí..bohužel. Na můj vkus je ale v příběhu docela málo akce, jedinou, kterou nacházím, je na konci a to je sakra pozdě. Věřím však, že jenom motiv či téma, na které se spisovatel zaměřil, by přitáhlo spousty lidí...včetně mě. 

"Přikrčený ve tmě, slyšel svůj vlastní dech, zrychlující se při sledování scény před sebou. Věděl, co bude následovat."
str.5
Knihu vidím jako oddychový thriller, nic náročného a těžkého pro jakékoliv čtenáře. Zajímavá zápletka a styl autora, ale bohužel tomu chyběl nějaký švih, který by mě posadil na židli. První část jsem proplula rychle, ale že bych z ní byla nějaká úplně nadšená, to ne. Druhá část byla o poznání lepší a napínavější, tu jsem si vyloženě užívala. Ráda bych se v blízké době podívala i na film podle knihy.Co se týče konce, na můj vkus možná moc natáhlý, klidně bych ho zkrátila a vůbec nic by se nestalo, ba naopak. Když však pominu to, nečekala jsem ho. Asi už jsem zvyklá na ty konce, kdy vás autor doslova zaskočí, a proto mě tento konec vcelku zahřál. Bez smrti někoho, na kterém mi v druhé části začalo záležet, bych se však obešla...

                    

Obyvatel je  svým způsobem děsivá kniha s poutavým příběhem, po které se i ve vlastní posteli nebudete cítit spokojeně. Pomalejší rozjezd, ale gradující konec, který vás na pár chvil napne a nebudete chtít knihu položit. Druhý pohled, který odkrývá příběh slídila, je napínavější a dá vám možnost nahlédnout i do duše zvráceného člověka. Příběh je postaven hlavně  na tom, aby čtenáře vyděsil, než aby jste hledali, kdo za tím stojí. Jakmile se začtete, kapitolky vám budou přímo klouzat pod prsty. Přestože se může jevit jako lehce předvídatelná, působí reálně. Epický a napínavý konec, který by se však dal alespon o dvě stránky zkrátit. Jakkoliv mohl být napínavý, autor ho možná až moc natahovat. Možná to bylo tím, aby si vynahradil tu ztracenou napínavost a akčnost v předchozích kapitolách. Když vezmu knihu celkově, moje spokojenost je na místě. Pravda - čekala bych na thriller akčnost minimálně už od půlky, ale nakonec mi to bylo částečně vynahrazeno zajímavými detaily z života Juliet a slídila. Bohužel pro knihu to stačí na to, aby ten jeden bod utekl. Podle mě má být thriller trochu více akční, ale ty čtyři body už značí, že špatná kniha to rozhodně není! 

4 /5
Za poskytnutí e-knihy děkuji knikupectví Knihcentrum.
Knihu 'Obyvatel' můžete zakoupit ZDE.
__________________________________
Instagram | Facebook | Ask
Pictures from csfd.cz,WeHeartit and Goodreads.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři