[RC] Arkádie: Vzpoura - Kai Meyer

 Kniha: Arkádie: Vzpoura
Spisovatel: Kai Meyer
Vydání: Fragment 2015 |317 str.
Moje hodnocení: 4+/5

Alcantarové a Carnevarové – dvě znepřátelené rodiny, dva mafiánské klany. Láska a nenávist, intriky a loajalita, něha a násilí.
Po násilném úmrtí své sestry a tety se Rosa Alcantarová takřka přes noc stává hlavou klanu. I když je jí pouhých osmnáct let, nehodlá být pouze pasivní loutkou. Zasahuje do všech záležitostí, což vyvolává u jejích chladnokrevných příbuzných značnou nevoli. Stejně tak jako vztah s hlavou nenáviděného klanu Carnevarů Alessandrem.
Rosa nepřestává hledat informace o arkádských dynastiích. Při svém pátrání se dostává do nebezpečné pasti Carnevarů, ale uniká. A nevzdává se. Ještě naléhavěji potřebuje vědět, co před ní Alessandro skrývá. A nejen on…
Co je zač tajemná organizace TABULA? Jaké hry hraje rodinný advokát Alcantarů? A kým byl ve skutečnosti její otec?

Rose Alcantar je zpět v druhém dílu a  s ní i celý její mafiánský klan Alcantarů. Po šokující smrti její tetičky a sestry a po odhalení pravdy o sobě, musí najednou vyhledat svou matku v Americe, aby se dozvěděla něco více o otci. Zprvu přátelské setkání se však zvrtne a Rose se dozvídá, že matka celou dobu věděla, že Rose je potomek Arkádského pokolení. Lidé, co jsme napůl zvířata a napůl lidi. Při odchodu ji však přepadají vzdálení příbuzní nepřátelského klanu, se kterým v Palermu uzavřela tenké spojenectví. Carnevarové ji zatáhnout do nechutných lovů, kde kořistí je několik vyděšených lidí bez šance úniku. Zabije ji nakonec fakt, že je poslední potomek rodu Alcantarů, a nebo ji zachrání to,  že její přítel je Alessandro...Alessandro Carnevar?
První díl mi uvízl v hlavě hlavně díky (pro mě) skvělému námětu a prostředí, do kterého je příběh zasazen. Sicilská mafie, mladí vůdci klanů a ke všemu něco málo z toho Young Adult mě zaujalo natolik, že byla téměř povinnost pokračovat v této trilogii. Jakoby se z trilogiemi roztrhl pytel, nemyslíte?

   
Hlavní hrdinka a po smrti své tety i vůdkyně klanu Rose Alcantara už toho zažila docela dost. Ještě jako teenager byla zatažena do klubu svou kamarádkou a znásilněna jejím přítelem, následně musela potratit a teprve před pár měsíci se dozvěděla, že je potomek dávné dynastie Arkádanů. Lidí, co po přechodu do dospělosti dostanou  svou zvířecí podobu. Když jsme začínala číst, měla jsem chut ji přiškrtit... a to bez omluvy. Po tom, co jsme si jí v prvním díle oblíbila, tak najednou mi chováním přišla podivná a vůbec mi  asi do první pětiny nepřišla sympatická. Nedokážu vysvětlit proč a z jakého důvodu, ale jednoduše jsem nechápala její činy a příliš "mafiánské" chování. Nepřišlo mi vhodné pro její typ charakteru. Kdežto Alessandro je pravý kluk z YA. Má své osobité kouzlo a patrně všichni čtenáři (hlavně čtenářky) mohli zamilovat. 

Autor má čtivý styl psaní a docela i švih, bohužel v první části to moc neukazuje. Ta opravdu byla trochu pomalejší, ale to neznamená, že by mě to snad nebavilo, to ne! Naštěstí vše bylo plynulé a autor psal i přes nepříliš akční děj velice čtivě. Musím mu jen a jen poděkovat za krátké kapitoly s napínavými názvy, které nic nevyzrazují a přitom čtenáře téměř donutí pokračovat ve čtení. Jsem člověk, který ukončuje čtení vždy  na přelomu kapitol, takže někdy pro mě bylo dost těžké knihu odložit. Jedinou výtkou je promyšlenost. Narazila jsme na pár menších částí, kde autor zřejmě pozapomněl a několikrát si protiřečil nebo čin zkrátka neodpovídal tomu, co se "před chvílí" stalo. 
Z příběhu jsem vyloženě nadšená, to už jsem říkala minule. Mafie je zajímavý námět a zapracování takového menšího prvku fantasy do příběhu byla podle mě vynikající volba. Kouzlo je v tom, že to nepůsobí lacině a člověk by se tomu ani nedivil. Do popředí příběhu se taky dostává podivná organizace TABULA, která podle Rose stojí za smrtí většiny posledních Arkádanů.  Zápletka mě bavila a závěr mě dlouho napínal. Spisovatel si nechal to nejlepší na konec a poslední část byla v duchu napínavosti a akčnosti. Díky bohu za našeho nevšímavého učitele, díky kterému jsem poslední část přečetla bez odložení pod lavicí! (:D)


S nevinným pohledem jí Iole podávala revorver, rukojetí napřed.
 "Tumáš," řekla jen. "A konečně ji zastřel."
str. 280
Nedokážu porovnat první díl a druhý díl a seřadit je, jak se mi líbili. To prostě nejde! Rozhodně ho vidím více akčněji než první díl, kde kromě závěrečného boje, který vlastně ovlivnit celý druhý díl, nic nedělo, kdežto ve vzpouře toho bylo docela dost. Ze začátku to byl právě hon Carnevarů na lidské kořisti v parku a na závěr velká přestřelka přímo v sídle Alcantarů, kde po boku povstanou Carnevarové i Alcantaři za jednu věc. Mafiánské posvětí mě natolik zajímalo, že jsem četla prakticky pořád a čtení si náležitě užívala. Rozhodně nezapomenu na několik velký zvratů, které ještě přetočí celý děj, a jsem moc zvědavá, jak to je s Hladovým mužem, jehož návrat by znamenal smrt Arkádanům. Osobně se nemohu dočkat posledního dílu a celého konce netradiční mafiánské trilogie. 

Vzpouru mohu jako druhý díl doporučit a ohodnotit ji 4 hvězdičkami s plus. Člověk se díky krátkým kapitolkám rychle začte a napínavé scény se čtou téměř sami. Hlavní hrdinka může z počátku působit nesympaticky a nechce si moc věcí připustit, naproti tomu se Alessandro hodně otevře a z mladého mafiánského bose tu máme bojovného a otevřeného mladíka. Autor si akční scény nechává na závěr knihy, kde se opravdu vyřádil a napsal vskutku napínavý a zvratový konec. Jak už jsem psala, nemohu posoudit, který z dílu byl lepší či se lépe četl. Velkým bonusem pro Vzpouru vidím právě ty akční scény a taky větší rozhled. Čtenář toho bude po přečtení vědět o hodně více a tím se zvýší jeho touha, přečíst si i ten poslední díl. Naproti tomu mi v knize chyběla nějaká ta  další zmínka o dynastiích, toho byl druhý díl poněkud ochuzen. Pro čtenáře, který nehledá dokonalou, extrémně promyšlenou knihu, ale zase nechce nic na odpočinek, rozhodně doporučuji. Rychlá a čtivá četba, která má zajímavou zápletku, která by mohla zaujmout široké rozmezí čtenářů. 

4+/5
Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.
Anika Rodriguez 

2 komentářů:

  1. O knihe som už počula a samozrejme aj o prvom diele, celkovo pomerne dobré ohlasy. Osobne som sa však ku knihám ešte nedostala, ale zaujali ma obsahovo aj tématicky, tak hádam si ich niekedy prečítam :D Pekne napísaná recenzia, navnadila si ma na čítanie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, moc děkuji, jsem ráda, že jsem tě navnadila. :) Hele, nic za to nedáš, avšak já si myslím, že by se mohla líbit!. :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři