[RC] Z lásky k Vám - Amanda Prowseová

Kniha: Z lásky k Vám
Spisovatel: Amanda Prowseová
Vydání: Host 2015 |306 str.
Moje hodnocení: 5/5

Zničili byste rodinu, abyste zachránili své děti?
Kathryn je žena ředitele prestižní školy. Je dokonalým obrázkem matky a manželky, která žije spokojený a naplněný život. Život, který jí budete závidět.

Dnes ráno připraví snídani pro svou rodinu a vypere prádlo.

Dnes odpoledne zastřihne květinové záhony a upeče koláč na synův kriketový zápas.

Dnes večer si klekne před svého manžela a bude čekat na jeho soud.

Za každé porušení pravidel ji stihne trest.

Její tělo je pokryté jizvami.

Kvůli dětem nikdy nevydá ani hlásku.

Dnes v noci Kathrynina trpělivost přeteče.

Vyndá z kapsy nožík a muže, který ji šestnáct let týral, zabije.

Zítra ji čeká vězení, soud a ztráta dětí.

Ještě pořád jí závidíte?


Kate Brookerová má na pohled skvělý život, skvělého manžela a skvělou práci v prestižní škole pro bohaté. Jakmile se však zavřou dveře ložnice, začne pro ni peklo. Kathryn je už šestnáct let týraná svým vlastním manželem. Každý den večer jí čeká bolest a strach z dalšího dne. Jednoho dne už to nevydrží a Marca Brookera, na pohled báječného a ustaraného manžela, zabije...pak zavolá policii a přizná se. Po pěti letech strávených ve věznici, daleko od dětí, které za ní nepřijely ani jednou, se opět dostane do světa. Dozvídá se však krutou pravdu, její vlastní děti ji nechtějí vidět za to, co udělala jejich otci. Dokáže Kate zahojit všechny své rány a budou ji chtít ještě někdy její děti vidět?
 Ale, ale, nějak jsem se dala na čtení ženské litaratury, nemyslíte? Já vlastně ani nevím, jak jsem se k tomuto žánru dovtípila, ale čím více takových knih jsem přečetla, tím více se mi tento žánr líbí. Když jsem náhodou narazila na Z lásky k Vám, musela jsem to zkusit...už jenom ta krásná obálka mě vyloženě přitahovala!  


Tak trochu netuším, co si o Kathryn  mám myslet. Na jednu stranu mi jí bylo opravdu líto, to co zažívala, jak musela trpět, muselo to být šílené. Na druhou stranu jí obdivuji, jak silná osobnost musela být, aby to všechno přetrpěla šestnáct let. Někdy měla zvláštní myšlenky a zvláštní chování. Postavy celkově jsou skvělé, realistické. Kate mi přirostla k srdci a v závěru knihy mi ještě nahnala strach, to vám tedy řeknu...
Autorčin styl se mi zalíbil už od začátku. Je pěkně lehký, žádné zbytečnosti a  nad ničím se zbytečně nezdržuje. Možná by neuškodily drobnější kapitoly, jsou vcelku dlouhé, ale v tomhle případě mi to nevadilo. Kniha utíkala natolik svižně, že jsem si nějak neuvědomovala, na které stránce jsem, dokonce bych řekla, že jsem pak četla více plynule..
Děj je rozdělen do dvou časových linek. Jedna z minulosti, kdy Kate ještě stále žije zužovaná strachem, a druhá z bližší minulosti, kdy si snaží upevnit svůj život a pomocí útulku pro opuštěné dívky a ženy léčit nejen svou bolest v srdci. Většinou se těším na jednu z linek, ale v tomto případě, jsem hltala obě dvě. Jsem naprosto nadšená ze zápletky! Určitě si dovolím říct, že je originální a spisovatelka rozhodně má talent na psaní. Vůbec se nenechte zmást příjemně naladěnou obálkou. Je to jako v případě Ostrova lhářů - lehká obálka, skoro jako pro román, ale uvnitř se skrývá silný a napínavý příběh o jakémsi znovunalezení své duše. Teprve na konci pochopíte všechno, vše začne zapadat do sebe a vy zjistíte, jak skoro reálný je tento příběh. 

"Zavřu vyhlídku, Tasho. Už nechci dál žít." Natasha snad minutu mlčela. 
"Myslím, že na taková rozhodnutí je moc brzo, Kate. 

Závěr knihy je do poslední stránky asi nejnapínavější a nejsmutnější částí celé knihy, opravdu mi v tu chvíli Kathryn nahnala strach. Už už jsem chtěla zůstat nad knihou s otevřenou pusou, ale naštěstí to všechno dopadlo tak, že jsem spokojená a z knihy nadšená. I když se poslední část dá nazvat velice smutnou a skoro až depresivní, konec knihy se autorce povedl a nakonec ne všechno musí skončit špatně, ne?


      

 Z lásky k Vám je lehce napsaná napínavá kniha, která rozhodně nepatří do rukou jenom ženám. Příběh psaný životem přitáhne opravdu hodně čtenářů a věřím, že styl autorky je natolik čtivý, že s ním nebude mít problém nikdo. Rozdělení děje na dvě linky bylo vynikající volbou. Kathryn je zajímavá a silná postava, o které budete ještě dlouho po přečtení knihy přemýšlet. Je skoro až neuvěřitelné, jak mě příběh zasáhl. Nemohla jsem se od něj odtrhnout a stránky mi mizely pod prsty stále rychleji. Prowseová píše realisticky a já ji byla schopná uvěřit každičké slovo a každičkou větu. Poslední část knihy zahraje na vaše city a probudí ve vás nejen lítost. Naštěstí i životní příběh může mít pěkný konec... Já bych si nedovolila dát méně než plný počet hvězdiček. Když jsem četla, byla jsme spokojená jako ryba ve vodě... 
5/5
Za poskytnutí recenzní e-knihy chci moc poděkovat nakladatelství Host.cz
 
Anika Rodriguez 

2 komentářů:

  1. O knihu mám velký zájem. Hodně mě zaujala:). Ale mám z ní strach, že ji třeba nesnesu dočíst...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě zaujala! Vůbec to není špatná volba, je to velice silný příběh, ale jeho přečtení stojí za to. :)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři