[RC] Talon (Julie Kagawa)


Kniha: Talon: Zkouška věrnosti
Spisovatel: Julie Kagawa
Vydání: Fragment 2015 |321 str.
Moje hodnocení: 5/5
Před dávnými lety byli draci na pokraji vyhynutí. Ti, kteří přežili, se skrývali v lidské podobě a jejich moc sílila. Uběhla staletí a draci se připravují na okamžik, kdy lidem ukážou, kdo je skutečným pánem světa… Sledovat, začlenit se, splynout. Přesně to má za úkol dračí dívka Ember. Má poslouchat, nevyčnívat z řady a slepě plnit rozkazy. To vše pod taktovkou supertajné a nesmlouvavé dračí organizace s názvem Talon. Jenže Ember se to vůbec nelíbí...



Ember a Dante Hillovi, kteří celých šestnáct let žili v mokrých jeskyních, konečně vyráží mezi pouhé smrtelníky. Musí se s nimi naučit žít, trávit s nimi čas a začlenit se než je Talon zařadí do jejich společnost a oni už nikdy nedostanou šanci být svobodní. Ember to však během pár dní vezme do svých rukou, nelíbí se jí styl dračího života  a rozhodne se s tím něco udělat. Ember potkává Rileyho, dračího uprchlíka z Talonu, se kterým mluvit by znamenala jasná smrt. Od Rileyho se dozvídá spousty informací o Talonu a zdá se, že Talon není takový jak se tváří... Dokáže Ember odhalit pravdu dříve než je Talon dostane?

Knihu jsem uviděla ještě než jsme se dozvěděla, že se ji nakladatelství Fragment chystá vydat, na instagramu jednoho knižního blogera. Úplně si pamatuji, jak jsem si říkala, že tu bych si ráda přečetla. Boom, o pár dní později se dozvídám, že má vyjít i v češtině. Řeknu vám, že tak se těším jenom na knihy od Darrena Shana!


Neskutečně příjemnou hlavní hrdinkou je Ember Hillová, mladá dračice, silná a vzpurná, co se týče stereotypního života. Věkem k sobě nemáme daleko a tudíž bych řekla, že jsem si v určitých věcech chápala. Je to zkrátka mladé dráče, které nechce strávit život někde zavřená. A pak je tu její rozporuplný bratr Dante, který se zdál být ten nejmilejší a nejstarostlivější bratr na světě. Jo, to jsme si myslela...ke konci knihy mě dost překvapil a ne moc milým způsobem. 
Autorka svůj příběh vypráví z pohledu tří hlavních postav - Gerreta, Rileyho a samozřejmě naší odvážné Ember.Časté střídání pohledů a kapitol není vůbec na škodu, protože čtenář se pak dozvídá o příběhu i z jiných úhlů. Nedělal mi žádný problém se začíst už jen co jsem knihu otevřela. Od začátku jde o velice čtivý styl a svižný děj bez zbytečností, které by zbytečně knihu protahovali. Autorka rozvedla - téměř bych řekla dystopický - svět, jak nejlépe mohla. Přestože se v ději vyskytuje spousty napínavých částí a akčních misí, kniha na mě působí oddychově a nenáročně.
Zápletka mě bavila od začátku do konce! Nepamatuji si místo, kde bych se nudila. Jediná věc, které se bohužel mnoho autorů nezbaví, jsou ty milostné trojúhelníky. Jeden takový tu v zápletce máme i my. Osobně jsem s tím neměla problém, neříkám, že to úplně přehlížím, ale nějak mě to od čtení neodrazuje. Děj je lehce předvídatelný a některé situace se dají vytušit už jenom z kontextu a z chování určitých postav. 

"Draci jsou jako cibule, mají vrstvy..."

Poslední část knihy mě překvapila a utvrdila, že ten druhý díl rozhodně jednou bude zdobit i mou knihovničku, i kdyby měl být v angličtině!  Když jsem knihu zavřela, byla jsem šokována a každopádně jsem takový závěr nečekala. Jakožto čtenář jsme byla naštvaná, protože spisovatelka nechává konec odkrytý a připravuje si tak prostor pro další záživný díl. 

         
Talon je svým způsobem originální a zábavná kniha lehce zaklíněná do stylu novodobých dystopií. Věřím, že fanoušci dystopií, kterým příliš nevadí romantické trojúhelníky mezi hlavními charaktery, budou z této odlehčené knihy nadšení. Čte se skvěle a krátké kapitolky rychle ubíhají pod prsty. Autorka představila zajímavý svět Talonu, který se mi zalíbil, jak nejvíce mohl. Gerret a Riley jsou důvody, proč si přečíst knihu, sami o sobě. Člověk ani neví, kdo se mu líbí více. Gerret je jako  Riley jako člověk a Riley je zase jako dračí Gerret. No, ještě to bude zajímavé, jak se spisovatelka rozhodne a koho přisoudí k Ember. . Osobně jsem z knihy nadšená a mohu říct, že ji doporučuji. Není náročná na čtení a ani na čas, avšak je originální a svižná...

5/5

Za poskytnutí recenzní knihy děkuji nakladatelství Fragment. cz
Anika Rodriguez 

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři