[RC] Jackaby - William Ritter


Kniha: Jackaby
Spisovatel: William Ritter
Vydání: Host 2015 |280 str.
Moje hodnocení: 5/5

Příběh detektiva, který se zabývá paranormálními jevy, překypuje troufalým vtipem a notnou dávkou hrůzy ve stylu Doktora Who a Sherlocka Holmese.

Abigail Rooková právě přicestovala do New Fiddlehamu v Nové Anglii. Píše se rok 1892 a ona nutn ě potřebuje najít práci. Potkává R. F. Jackabyho, detektiva objasňujícího nevysvětlené jevy, jehož bystré oko si všímá všeho neobvyklého – což zahrnuje i pozorování nadpřirozených bytostí. Abigail má zase jiný dar, dokáže si všímat obyčejných, ale podstatných detailů, takže se na místo Jackabyho asistentky výborně hodí. Hned během svého prvního dne v novém zaměstnání se Abigail ocitne uprostřed napínavého případu: ve měst ě řádí sériový vrah. Policie je přesvědčená, že se jedná o běžného kriminálníka, ale Jackaby si je jistý, že za vším stojí nelidská stvůra, jejíž existenci policie – s výjimkou mladého pohledného detektiva Charlieho Canea – vytrvale popírá.


Mladá Evropanka Abigail připluje do nádherného městečka v Nové Anglii s cílem osamostatnit se a oprostit se od své matky a otce. V kapse jí však zbylo něco málo, co ji nestačí ani a ubytování. Budu si muset najít zaměstnání. Náhoda osudu však stále na její straně a shodou okolností se uvolnilo místo asistentky v detektivní kanceláři pana Jackabyho, paranormálního detektiva. Přestože se to Abigail zdá ze začátku příliš naivní a nelogické, bude muset začít věřit. Město obchází bánší a to není poslední problém...ještě je tu někdo nebo spíše něco. 


Autor vytvořil neskutečně potrhlého, ale sympatického paranormálního detektiva se smyslem pro humor a vcelku odvážnou mladou asistentku, která by si patrně v té době asi jako žena neškrtla. Vtipná dvojice nejen na pohled mi zajistila humor po celý příběh a upřímně jsem se někdy i musela pousmát nad poznámkami Abigail. 

Když jsem začala číst, byla jsem ke knize hodně nakloněná a velice se na ni těšila. Viktoriánská doba mě zajímá a spojení s detektivkou nezní špatně. Kromě toho nejde o žádnou bichli na celý rok, ale docela uzoučkou knížečku s tajemně modrou obálkou. Zápletka se točí kolem malého městečka a podivného pana Jackabyho, který je docela rozporu plná osoba. Někdo ho miluje a někdo nenávidí. Pan Jackaby je totiž paranormální detektiv, ale sám sebe považuje za jasnovidce, protože vidí věci jasně. Děj je podaný velice čtivě a napínavě. Do skoro posledního okamžiku jsem vůbec netušila, o koho jde a kdo nebo co ten někdo je. 
Spisovatel má rychlý styl psaní a čte se nesmírně jednoduše. Veliký plus dávám za znalost spousty mýtů z různých koutů světa, které mě ještě více připoutaly ke knize, že jsem od ní nemohla odtrhnout oči. Spojení detektivky s kapkou mytologie bylo povedené a ještě dlouho se nad ním budu rozplývat. Vůbec nejde o těžké čtení, při které musíte dávat pozor jako na oko v hlavě, ba naopak - čte se lehce a i když člověk pozor dávat nechce, příběh ho k tomu donutí. 


"Byl konec ledna, Nová Anglie si oblékla kabát z čerstvého sněhu a já jsem právě přešla po můstku z lodi na břeh. "
str. 5
Jak už jsem tak načala, závěr knihy jsem do poslední stránky nevěděla a značně se to podepisovalo na mé rychlosti a čtivosti. V druhé třetině napětí poněkud opadlo a spíše jsem se pobavila nad vtipnými rozhovory a novými charaktery v příběhu, které jej ozvláštnily a na chvíli odvedly pozornost. Se samotným koncem jsem spokojená a na sympatického Jackabyho budu ještě ráda vzpomínat


          

Jackaby je lehká a originální viktoriánské detektivka, ve které autor šikovně propojit mytologii několika zemí. Jeho kapitoly ubíhají pod prsty nepřirozeně rychle a když už jste v největším napětí, autor trochu odlehčí děj humorem. Zápletka knihy neodbíhá nikam moc daleko a  ...já nevím, co bych měla říct proti. Myslím, že touhle knihou neuděláte krok vedle. Konec je překvapující a těžko by ho někdo uhádl. Nemohu jinak než Jackabyho doporučit..třeba jako vánoční dárek ideální! 
Docela ráda bych uvítala i pokračování a věřím, že nejsem sama...


5/5
Za poskytnutí e-knihy děkuji nakladatelství Host.cz

Anika Rodriguez | Pics: Thumbrl,Weheartit

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a nezapomeňte mi tam hodin i link na váš blog, ať se též zabavím :3

Používá technologii služby Blogger.
 

Instagram

Spolupracuji

GbVxn.jpg

V zájmu spolupráce mě najdete na e-mailu:

AnikaRodriguez@seznam.cz

Pravidelní čtenáři